Influencers: Ποιος είναι ο ρόλος τους;

Influencers: Ποιος είναι ο ρόλος τους;

Giveaways, Youtube videos, Ιnstagram stories, podcasts.
Εν’ έτη 2020 δεν υπάρχει άτομο που να μην έχει παρακολουθήσει ένα βίντεο, να μην έχει κάνει tag σε ένα διαγωνισμό ή να μην έχει δει ένα story που να διαφημίζει προϊόντα για γυμναστική στο σπίτι ή εργαλεία μαγειρικής. Οι influencers ήρθαν για να μείνουν για τα καλά στο καθημερινό feed των social. Είναι όμως αυτή η δουλειά τόσο απλή όπως φαίνεται ή κρύβει περισσότερες δυσκολίες;

Αρχικά, ποιοι είναι οι influencers;
Γνωστοί άνθρωποι, media personas, οι οποίοι εξειδικεύονται σε κάποιον τομέα: αθλητισμό, beauty ή lifestyle, με μεγάλη πλατφόρμα κοινού και αναγνωρισιμότητα.
Τι προσφέρουν στις επιχειρήσεις;
Followers, περιεχόμενο και κύρος στο προϊόν ή την υπηρεσία· έναν εναλλακτικό και άμεσο τρόπο διαφήμισης. Γιατί όταν θα δεις τον αγαπημένο σου διάσημο να χρησιμοποιεί ένα προϊόν, ναι, θα μπεις στον πειρασμό να κάνεις το swipe up και να τσεκάρεις την εταιρεία.

Πώς διαλέγεται ο σωστός εκπρόσωπος;
Αρχικά κάθε brand επιλέγει ποιο  πρόσωπο επιθυμεί να τους προωθήσει ανάλογα με τον αριθμό των ακολούθων του -όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα- τα likes και τα comments ανά post και τη social media platform στην οποία επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί (Facebook, Instagram, Tik Tok). Όταν επιλέξει το κατάλληλο άτομο, που φυσικά η εικόνα του ταιριάζει και με την αισθητική της εταιρίας, τότε αρχίζουν τα διαδικαστικά. Για όλα δημιουργείται ένα πλάνο και ένα συμφωνητικό συνεργασίας. Κάποιοι πληρώνονται σύμφωνα με τα αποτελέσματα: αλληλεπίδραση του κοινού, followers, tags, συμμετοχές, αγορές προϊόντων, κ.λπ., και κάποιοι άλλοι προκαταβολικά. Γιατί μπορεί το προϊόν που διαφημίζουν να τους αποστέλνεται δωρεάν, αλλά δεν αρκεί αυτό. Η δημοσίευση παραμένει διαφήμιση του προϊόντος και εννοείται πως περιμένουν την αντίστοιχη απολαβή.

Όταν παρατηρούμε στο instagram το post να λέει «Συνεργασία επί πληρωμή με…», καταλαβαίνουμε πως ο influencer πληρώνεται. Το πόσο εξαρτάται τόσο από τους παραπάνω παράγοντες, όσο και από τον αριθμό των post, το ποιός θα δημιουργήσει το υλικό, το ποιός θα έχει τα δικαιώματα, το χρόνο διάρκειας της συνεργασίας, ακόμα και από το αν η συνεργασία αυτή έχει την αποκλειστικότητα. Μία μέση τιμή για τους influencers του εξωτερικού που δεν είναι στην αρχή της καριέρας τους είναι 1.000 ευρώ ανά 100.000 ακολούθους. Το συμβόλαιο προώθησης μπορεί να περιλαμβάνει από μερικά insta stories, μέχρι κανονικά posts, youtube videos, διαφημίσεις μέσω podcast ή συνδυασμό όλων των παραπάνω, και πάει λέγοντας . Εννοείται πως όσο μεγαλύτερο είναι το “πακέτο” τόσο μεγαλύτερη είναι η πληρωμή.

Κάθε εταιρεία ζητάει κάτι συγκεκριμένο. Κάποιες προϋποθέσεις είναι: να φαίνεται το λογότυπο (το όνομα της μάρκας), ο φωτισμός να είναι καλός, ο influencer να δείχνει χαρούμενος και ευχαριστημένος από το προϊόν ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη στο δυνητικό πελάτη, κ.λπ. Τώρα το τί θα ειπωθεί κατά τη διάρκεια της διαφήμισης, εξαρτάται στην επιχείρηση. Σίγουρα, αν αφορά υλικό αντικείμενο θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις ιδιότητες του (γεύση, άρωμα, λειτουργικότητα, κ.λπ.) αλλά και στα αποτελέσματα (αδυνατίζει, ενυδατώνει, κ.λπ.). Όσον αφορά την διαφήμιση μιας υπηρεσίας, τότε θα πρέπει να δίνεται προσοχή στην ταχύτητα, την αποτελεσματικότητα, την σωστή εξυπηρέτηση, κ.λπ. Σημαντικό κλειδί της υπόθεσης, αποτελεί η συνεχής προώθηση, ειδικότερα μέσω διαγωνισμών, π.χ. στα insta stories, σε καθημερινή βάση, για να υπενθυμίζεται στον ακόλουθο να λάβει μέρος.

Το ίδιο ισχύει και για τη χορηγούμενη διαφήμιση. Στο συγκεκριμένο είδος διαφήμισης, ο influencer καταθέτει ένα ποσό ανάλογα με το πόσες μέρες θέλει να προωθηθεί το post του, το οποίο εμφανίζεται για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σαν διαφήμιση στο feed των μη ακολούθων.

Οι influencers μοιάζουν σαν ένα φαινόμενο που έγινε θεσμός· τόσο που δημιουργήθηκε ο όρος «Influencer marketing». Ολοένα και περισσότερες εταιρείες δεσμεύουν ένα μεγάλο κομμάτι του budget τους για τους influencers, καθώς η απήχηση των προϊόντων τους αυξάνεται διαρκώς μέσω αυτών. Τα social media, καλώς ή κακώς, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και σίγουρα το influencing συγκαταλέγεται στις δουλειές του μέλλοντος.

Εγγραφείτε!
Ενημερώστε με για...
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Μοιραστείτε αυτό το κείμενο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on email
σχετικα κειμενα
Jeronimo

Η μάστιγα των reality shows

Μια τάση που φαίνεται να αποκτά όλο και περισσότερη δημοτικότητα, κυρίως τώρα, την περίοδο του “εγκλεισμού”,  είναι η παρακολούθηση ενός ψυχαγωγικού προγράμματος στην τηλεόραση, κάποιας σειράς ή ταινίας.  Πράγματι, το πλήθος των διαθέσιμων εκπομπών που προσφέρει η κρατική ή ιδιωτική τηλεόραση στις μέρες μας αφήνει τους τηλεθεατές να εναλλάσσουν διαρκώς τα κανάλια, σε

Διαβάστε περισσοτερα >

jakoda loskia & joya sioh

Ποιες είμαστε

Είμαστε 2 φοιτήτριες που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τη σελίδα αυτή ώστε να έχουν τα γραπτά και η λογοτεχνία, που αγαπάμε, έναν τόπο. Θα μας δείτε να κυκλοφορούμε με τα ψευδώνυμα Jakoda Loskia και Joya Sioh.
Φυσικά, αυτό δε θα είχε γούστο αν δεν συμμετείχατε κι εσείς. Επισκεφτείτε τη σελίδα “Σχετικά με εμάς” για να μάθετε περισσότερα.

Τα αγαπημένα μας
ακουστε μασ

το ραδιόφωνό μας

Περιηγηθείτε